Nog 23 dagen. - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Chantal Antheunisse - WaarBenJij.nu Nog 23 dagen. - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Chantal Antheunisse - WaarBenJij.nu

Nog 23 dagen.

Door: chantalantheunisse

Blijf op de hoogte en volg Chantal

08 November 2011 | Nederland, Terneuzen

We hebben vandaag te horen gekregen waar we ons vrijwilligerswerk gaan doen en in welke hostfamily we terecht komen.

Als project mogen we helpen in een weeshuis in Tageta. Hier gaan 28 kindjes naar toe van 2-12 jaar. De meeste zijn hier de hele dag om naar school te gaan en na school vermaakt te worden en 12 ervan slapen ook in het weeshuis. Er zit ook een moestuin bij waarin de kinderen (en wij natuurlijk ook) kunnen leren om hun eigen producten te verbouwen en ook het locale voedsel te kunnen koken. We zullen elke dag van 8.30 tot ongeveer 16.00 werken.

En dan onze host family. We zullen verblijven bij Mr en Mrs Tenga. En ik durf bijna niet aan jullie te vertellen in wat voor omstandigheid. We zitten in de wijk: “Mbezi beach” vlakbij het ongelofelijk mooie ‘rainbow beach’. De man des huizes reist veel maar zijn vrouw wordt vergezeld door ‘auntie Tenga en Hiltrude’, grandma and two housemaids. Maxime en ik rekenden op een hutje met een klein kamertje, maar we hoopte stiekem toch wel op één ding. En dat hebben we gekregen: “Een westers toilet ” (in onze eigen badkamer trouwens). En met de bibliotheek en de mooie tuin bij het huis, zullen we dus echt niks te kort komen. Al vertel ik dit ergens wel met enige schaamte, aangezien het zo meer als een vakantie klinkt.

Vandaag ook mijn visum bijna in orde gemaakt, dus dat ook snel op de bus doen en dan ben ik er echt helemaal klaar voor. En het kan voor mij niet snel genoeg 1 december zijn! Wat heb ik er ongelofelijke zin in!

Als jullie me echt dringend nodig hebben in het verre Afrika, kunnen jullie mijn gastgezin bellen op: +255 754 765 435. Dit kost hun geen geld.

  • 11 November 2011 - 11:18

    Marieke Schop:

    Nu gaat het echt opschieten. Persoonlijk heb ik me erbij neer gelegd (wat er helemaal niet toe doet) en vind ik Tanzania toch beter dan India.
    Om ons heen gaan er kinderen van vrienden van ons ook naar het buitenland. En dan went het idee steeds meer.
    Eigenlijk heb ik helemaal niet meer stil gestaan bij wat voor goed werk je daar gaat doen. Maar dat is natuurlijk wel het geval. Niet blijven plakken aan een man daar hoor! Fijn dat Max ook blijft leven.
    Hij wint het wel bij die van ons hoor. Een nierdialyse! Het moet toch niet gekker worden. Nou lieve nicht tot gauw dikke kus je tante

  • 24 November 2011 - 11:20

    Derk Riggelink:

    veel suc6 daar
    nog een week en dan ben je weg
    geniet ber odertussen ook van wil ik je wel effe zeggen

    zal je natuurlijk blijven volgen groetjes derk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Terneuzen

Mijn reis naar Tanzania.

Recente Reisverslagen:

24 April 2012

Asante sana!

24 April 2012

Asante sana!

17 April 2012

Verloop van dit avontuur op Nederlandse bodem.

11 Maart 2012

Safari en nog veel meer!

22 Februari 2012

Home Sweet Home
Chantal

Actief sinds 02 Sept. 2011
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 35143

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 30 Oktober 2014

Nepal

01 December 2011 - 15 Maart 2012

Mijn reis naar Tanzania.

Landen bezocht: